wandeldag 21

30 september 2016 - Épernay, Frankrijk

Je kunt maar ergens aan denken tijdens het wandelen. ....dat de telling niet klopt van mijn stukjes bijvoorbeeld.....ik houd vanaf nu de wandeldagen maar aan en pas de rest thuis wel weer aan. Want wandeldagen komen er nog genoeg eer ik in Santiago ben!

Vanmorgen stapte ik de deur uit voor een stuk door de bossen wat een flinke klim zou zijn volgens het boekje. Het begon te regenen. Mijn hoofd ging meteen aan de haal en ik herinnerde me een steil stuk bospad, een rode regencape en een donker bos........het viel gelukkig alles mee!  De regen hield al snel op en na dat eerste onverwachte stuk klimmen destijds valt nu eigenlijk alles mee. Het gebeurt dus ook wel eens dat dat hoofd allerlei gedachtes naar voren haalt en de werkelijkheid beter blijkt ;)

De werkelijkheid van het wandelen valt echter wat tegen. De heuvels zijn voelbaar in mijn kuiten en ik strompelde vanmiddag Epernay binnen. Ik slaap bij de pastorie St. Pierre in een prachtig grote kamer met een heerlijk schone badkamer. Tegenover de kamer van Maria waar ik mag bidden als ik dat wil. Bij allerhartelijkste mensen, zo fijn om zo ontvangen te worden!

Verder nog geen diepzinnige gedachten of mooie overpeinzingen, ik geniet van de natuur en vind het zo zonder enige andere pelgrim in de buurt best wel saai in mijn uppie......

1. Elza:
    30 september 2016
    Ik zou je graag gezelschap houden Yvonne, maar ik ben nog niet zo ver. Eigenlijk moet ik nog beginnen volgend jaar in Vessem.
    Maar loop jij lekker door...fijn om je verslagen te lezen !!!!!
  2. Pa:
    1 oktober 2016
    Hallo Yvonne
    Ja kan me voorstellen, dat naast het alleen wandelen en sávonds ook alleen zijn , je behoefte hebt aan gezelschap. zou ook mensen om me heen nodig hebben, Jou Franse vocabulaire gaat goed vooruit neem ik aan.
    Weer blijft goed voor de tijd van het jaar en neem maar een heerlijke verfrissende champagne , zijn wel terrasje daar denk ik , ok
    vandaag weer een nieuwe dag vol nieuwe ontdekkingen
    succes lieverd
    Pa