Wandeldag 39/4 Champlemy - Arbourse (14 km)

30 juli 2019 - La Charité-sur-Loire, Frankrijk

Gisteren was een rustdag op de heerlijk rustige camping in Varzy: boodschapje doen, lezen, even zwemmen, veel meer werd het niet want de knie had rust nodig. Vandaag de volgende etappe die fijn afwisselend was. Door velden en bossen. Langs boerderijen die vervallen waren en verlaten leken en waarop dan tóch ineens op de deur een st. Jacobsschelp zichtbaar was met erbij geschreven: pelgrims welkom!

Het lopen ging goed, vandaag gebruikte ik de wandelwol en die voldeed prima. Morgen wordt het een combi van Gehwohl en wandelwol, want het wordt een voor mij lange etappe van zo'n 21 km. Ben benieuwd hoe het lijf zich houdt!  Het hoofd houdt zich prima. Vandaag mijmerde ik over je eigen weg volgen en dat dat in mijn geval niet alleen qua afstanden is, maar ook qua tempo. Ik blijf de neiging hebben om te vinden dat ik meer en sneller moet lopen, mijn lijf geeft echter hele duidelijke andere signalen. Dus leer ik daarnaar te luisteren en wordt het vinden van mijn eigen weg niet alleen iets wat ik met mijn hoofd snap, maar ook iets wat voelbaar wordt. Nu nog in mijn dagelijks leven toepassen.....😉

Intussen zijn we op de camping in Charite-sur-Loire gaan staan, daar waar ik morgen wil eindigen. Weer op een camping municipal en ik houd er van! Ze hebben een soort nostalgie waar ik melancholisch van wordt. Heb proberen te achterhalen hoe ze ontstaan zijn, maar dat kon ik niet vinden. Ik dacht vanuit het socialistische idee dat iedereen op vakantie moest kunnen en er dús betaalbare campings moesten zijn......iemand een idee? De campings verschillen nogal qua sfeer: die in Varzy was heel erg rustig en vooral een doorgangscamping. Waar we nu staan is veel drukker en met veel fietsers met kleine tentjes....blij dat ik zo lekker luxe in de camper mag!

Morgen dus de laatste etappe voor deze vakantie....nog even bikkelen!

1. Elisabeth:
    30 juli 2019
    Wat jammer van je knie Yvonne! Het bete je kunt den ja.. naar je lijf luisteren! Een mooie laatte dag wen ik je!
  2. Dominique:
    30 juli 2019
    Wauw Yvonne, wat een gave tochten heb je gelopen zeg!!
    Op naar de laatste etappe morgen💪🏻
    Geniet!!!!😘
  3. Fons:
    31 juli 2019
    Hoi Yvonne
    Wat kom jij tot mooie inzichten over je lijf die aangeeft wat goed voor je is , terwijl je hoofd een andere mening heeft. Seintjes die van je onderbewuste naar je bewuste gaan krijgen we dagelijks, maar ze kunnen horen en nog beter er naar kunnen handelen is een levenskunst!
    Verder nog veel vakantie plezier voor alle drie. liefs Fons
  4. Edwin:
    2 augustus 2019
    Ha Yvonne, hoewel vakantie vind ik nu pas tijd voor je wandelavonturen :)
    Leuke vraag, over het ontstaan van de camping municipal. En inderdaad moeilijk achter te komen. Ik kom niet verder dan het ontstaan van kamperen (begin vorige eeuw door fietsende Engelse elite) en dat het na de Tweede Wereldoorlog doorbrak wegens gestegen welvaart. Zover was je waarschijnlijk zelf ook al, maar ik heb er iig weer wat bij geleerd :)
  5. Yvonne:
    2 augustus 2019
    Dat her ooit iets van de elite was vond ik grappig om te lezen! Maar ja, zo'n beetje alles ontstaat vanuit een kleine elite.... Gek hè dat het niet terug te vinden is?! Ga ik toxh nog es verder uitzoeken. Fijne vakantie nog! Zie dat jullie in Nantes zijn of waren, wij gaan vandaag richting Bretonse kust rijden. Op het gemakje, morgen halen we de zee wel 😁