Vézelay-Tilburg (639 km via de snelwegen)

22 juli 2018 - Tilburg, Nederland

De "buurtbus" brengt me van Vézélay naar Sermizelles en daarna brengt een andere bus me naar Auxerre en komen we langs een deel van de dorpen waar ik de afgelopen dagen gelopen heb. Bijvoorbeeld de plek waar ik met Michèle heerlijk met mijn voetjes in het water gezeten heb. En ook de middeleeuwse brug over de Cure in Arcy-sur-Cure passeren we. In Auxerre neem ik de trein naar Parijs en raak aan de praat met een Zwitser. We hebben een prachtig gesprek over wandelen, het leven, hoe je te verhouden tot de snelle tijd en het euvel dat blaren heet. In Parijs stap ik over op de Flixbus naar Brussel, ik moet wennen aan de voor mijn gevoel enorme hoeveelheid mensen en het geluid van het verkeer. De overstap in Brussel gaat uiteindelijk ook goed en rond 22 uur ben ik op station Prinsenbeek voor mijn laatste stukje naar huis. De trein heeft vertraging, ik stap in de hondenpoep en kom in Tilburg aan waar de Kermis en daarbij horende drukte in volle gang is......en moet even slikken. Thuis ligt er een finsh voor mij klaar, gemaakt door de kinderen van een vriendin, hoe lief is dat! Is mijn kat enorm blij me weer te zien, geniet ik van een heerlijke douche en vooral van het  me afdrogen met een echte handdoek (zo'n lap die op een zeem lijkt is toch niet echt alles). Ook geniet ik van een lekkere rosé (bier had ik helaas niet in huis) en verheug ik me op het slapen in  mijn eigen bedje!

Al met al ben ik tevreden over de afgelopen week en lijkt het alsof ik héél lang weggeweest ben. De camino doet iets met me en laat me nog niet los. Ik verheug me al op de volgende etappe en overweeg nu echt serieus om een tent aan te schaffen. ...de verhalen die ik gehoord heb maken dat ik dat toch best graag wil uitproberen, ook al lijkt het me tegelijk echt heeeeeel spannend om wild te kamperen. ...ik ga het zien! Voor nu is het in ieder geval weer even voorbij en ga ik nog 1,5 week op een andere manier genieten van mijn vakantie.

Nogmaals dank voor het meelezen en meeleven en tot de volgende etappe!

1. Marja:
    Welkom thuis!!
    Genoten van je leuke schrijfstijl. En een tentje..... ? Ik lees t wel😊, altijd goed om plannetjes te hebben.
  2. Ida:
    22 juli 2018
    Geniet nog lekker van de rest van je vakantie.
  3. Merula:
    Welkom thuis!
  4. Erik:
    22 juli 2018
    Beekjes, blaren en bussen... prachtige reisverhalen! Welkom thuis!
  5. Maya:
    22 juli 2018
    Fijn dat je weer thuis bent! Samen dagje zee?
  6. Sachin:
    Welcome home 😘
  7. Fons:
    22 juli 2018
    Heerlijk genoten van je verhalen en leuk dat je volgende keer overweegt met een tentje. Moet niet veel gekker worden, anders eindig je de camino nog op blote voeten zonder bagage!😀
    Liefs Fons
  8. Pepijn:
    22 juli 2018
    Het was weer een feestje om mee te lezen. Welkom thuis en geniet van je vakantie. En je kunt altijd mijn minitentje lenen. X
  9. Noor van Gulik:
    23 juli 2018
    Wat een mooie wandelweer was dat! Fijn om weer thuis te zijn en tegelijk zul je wel heimwee hebben naar de rust en de natuur. X
  10. Just:
    2 september 2018
    Hoi Yvonne,
    ik vroeg me af hoe het met je is, maar je achternaam... het is ook al even geleden.. 2010! Google Yvonne blog en Tilburg en bingo! Je bent leuk aan de wandel geweest!!
    Om me voor te bereiden op Lourdes (aangestoken door VGZ.. efkes geleden, haha) zit ik nu in klooster Regina Pacis, Valkenburg. Donderdag as
    mag ik nu, als Verzorgende IG, voor de tweede keer mee met NLZ. Het was me de zomer wel, in de thuiszorg, my goodness.. die warmte, extra uren, tja de 50 net gehaald. Ik zou het leuk vinden wat te horen over jouw wandelingske, als je tenminste dat wil delen... vriendelijke groetJust Steenbergen-Kraan