Vézelay

20 juli 2018 - Vézelay, Frankrijk

Het slapen op een slaapzaal is......wennen, dat op zijn minst. Heb de halve nacht wakker gelegen omdat iemand nog haar tas met ritselende zakjes en gebruik makend van een zaklamp aan het inpakken was en iemand anders heel laat nog ging douchen en wéér iemand anders op haar tablet zat te lezen wat vrij veel licht gaf. Later eindelijk in slaap gevallen om vervolgens alleen maar te dromen van vrouwen die lawaai maken en die mijn laken en kussen af wilden pakken en.....nou ja, niet zo lekker geslapen dus.

Vanmorgen vroeg naar de basiliek gegaan en dat vond ik heel bijzonder. De zusters zingen prachtig. Net nadat wij pelgrims de zegen ontvingen werd er weer gezongen, de zusters stonden achter ons te zingen en het leek wel alsof we omgeven werden door hun gezang, zo mooi!

Na een ochtend wikken en wegen heb ik besloten om toch maar naar huis te gaan. Het lijkt niet verstandig om nu door te lopen en tegelijk denk ik ook dat ik ergens doorheen kan gaan, dat ik soms te snel opgeef of mijn grens niet op durf te zoeken.
Hoe dan ook, er viel uiteindelijk een last van me af nadat ik mijn beslissing genomen had waarna ik een fijne middag had. Er was nog niet één andere pelgrim gekomen, het leek erop dat ik alleen de restjes uit de koelkast kon opeten. Ook al omdat er een wisseling van herbergiers was vanavond en ik begrepen had dat er niet gezamenlijk gegeten zou worden. Uiteindelijk kwam er toch nog een jonge Franse dame en een Duitse jongeman die de route naar Assisi gaan lopen en met hen en de nieuwe herbergiers werd het alsnog nog een gezellige camino-avond die deze week voor mij op een fijne manier afsluit.
Morgen dus de reisdag naar huis en die verloopt via bus-trein-flixbus-trein, benieuwd hoe dat gaat bevallen. Casper zal heel blij zijn als ik weer thuis ben en ik ook, hoewel ik tegelijkertijd nu al heimwee heb....
Misschien in het najaar nog maar een weekje gaan, wellicht tot dan en voor nu dank voor het meelezen en meeleven!

1. Elza:
    20 juli 2018
    Voor nu en voor jou is dit mogelijk de beste beslissing. Niemand kan daar een oordeel over hebben. Voor jou voelde het goed. Ik weet niet wat mijn 'voeten' in de toekomst doen maar ik heb nooit blaren. Maar dat zegt niks. Buen Camino verder en misschien spreken we elkaar nog eens.
  2. Pa:
    20 juli 2018
    hoi Yvonne , goed dat je hiervoor hebt gekozen , je moet van jezelf geen martelaar maken tenslotte zijn er ook andere belangrijke dingen in je leven , waar je trots op mag zijn
    lieve groeten
    Pa
  3. Marja:
    20 juli 2018
    Welles, nietes..... kop of munt..... het maakt niet uit, een wijs besluit!! Je hebt een mooie week achter de rug. Niemand pakt jou dat meer af. En..... weer een stukje verder op jouw Camino, voor nu 1 van 8 dagen!!! Vind ik al een prestatie op zich.
    Nu ben je wel op tijd terug voor het Pelgrimsfestival in st. Jacobiparochie a.s. woensdag......... Elk nadeel heb ze voordeel😉
    Goede reis naar huis! En succes met "landen".
  4. Edwin:
    20 juli 2018
    Als er na een besluit een last van je afvalt is dat het goede besluit geweest. Goeie reis terug! Wel jammer van de prettige routine die er was ontstaan: De dag eindigen met een reisverslag van Yvonne.
  5. Ans den Engelsman:
    21 juli 2018
    Heel veel respect voor je. Wat je ook besluit .... het is altijd goed! Nooit denken had ik maar....
    Goede reis naar huis en ik ga je verhalen missen maar kijk ook weer uit naar wanneer je het weer een vervolg gaat geven. Het ga je goed!
  6. Mariam:
    21 juli 2018
    Goede reis Yvonne met weer een mooie ervaring rijker!
  7. Maya:
    Goed gedaan 😘
  8. Wilke:
    Hoi Yvinne,
    Het getuigd van moed deze beslissing te nemen; respect!
    Je hebt weer stappen gezet op de pelgrimsreis en de andere stappen volgen...!
    Geniet nog na van de mooie momenten van deze week en fijne tijd verder en.... Je bent altijd welkom op de Veluwe...!
  9. Chanien:
    21 juli 2018
    Toch maar weer mooie ervaringen opgedaan Yvonne!
  10. Lia Hack:
    21 juli 2018
    Goede en welkome thuisreis en weer goede moed voor een volgende etappe. Groetjes van mij.
  11. Michele:
    21 juli 2018
    Hey Yvonne, je voetjes hebben gesproken. Laat ze maar lekker rusten en verwen ze maar. Dat hebben zij en jij verdiend. X
  12. Noor van Gulik:
    23 juli 2018
    *wandelweek*
    Sorry (en sterkte met de kermis, wij zijn het land ontvlucht 😀).