Een ontbrekend stukje lopen....

22 juli 2019 - Le Coq Banni, Frankrijk

Het is vakantie voor mij en het plan is om vanaf Vézélay weer een dag of 4 te gaan lopen. Daarvóór kwamen we echter redelijk in de buurt van Milonga en bedachten we dat we - als het uit zou komen - daar langs konden gaan. Het kwam uit en we brachten een gezellige avond door met Peter en Ingrid die ik al vaker op Milonga ontmoet had. Tijdens die avond ging het ook over mijn camino en dat ik er één stukje van overgeslagen had: van Oignies-en-Thiërache naar Rocroi. Ik zou in Rocroi opgepikt worden door de vriend die op Milonga woont, maar omdat het al dagen regende en de route zeer slecht begaanbaar zou zijn, pikte hij me in Ognies op en ben ik erna vanaf Rocroi doorgelopen.

Een ontbrekend stukje dus. Ingrid opperde dat ik dat stukje alsnog kon lopen en dat zij dan wel mee zou lopen....hm, dat was eigenlijk best een goed idee. Niet dat ik het persé nodig vond om het ontbrekende stuk te lopen, maar zo'n spontane actie vond ik een goed idee, evenals een dag met Ingrid lopen. Dus spraken we af dat de volgende dag te doen. Niet al te vroeg, want intussen was het al laat en hadden we ook al de nodige alcoholische versnaperingen tot ons genomen.

De volgende dag gingen we: Peter bracht ons weg en het was wat langer rijden dan ik ingeschat had. Het was al 13 uur eer we afgezet werden en even twijfelde ik. Maar ja, nu afhaken na al die moeite vond ik toch ook niet zo'n goed plan, dus gingen we op pad.

Het was een heerlijke wandeling, veelal door bos en daardoor qua temperatuur prima te doen. Prachtige oude bomen en mooie uitzichten. Af en toe wat klimmetjes, prima te doen. We hebben lekker gepraat en genoten van de stilte. En na ongeveer 17 kilometer (zoek ik thuis nog na, want nu niet het juiste routeboekje bij me) stond mijn vriend ons op te wachten om ons weer terug te rijden naar Milonga. Een heerlijk spontaan idee, waardoor ik geen tijd had voor de spanning die ik tot nu heb als ik weer aan de wandel ga. En vooral waardoor ik genoten heb van heerlijk gezelschap!

Nu op weg naar Vézélay waar het de eerste prio gaat zijn om een plekje in de buurt van water te vinden. Gezien de hitte die verwacht wordt, ga ik zien of wandelen de komende dagen een optie gaat zijn of dat we "gewoon" vakantie gaan vieren......wordt wellicht vervolgd dus!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sabrine:
    22 juli 2019
    Alles is goed Yvonne, doen wat goed voelt en de weg volgt hoe dan ook! Succes met de keuze! Fijne vakantie!
  2. Trudie:
    22 juli 2019
    Ik heb bijzondere herinneringen aan Vezelay. Aan Milonga ook trouwens.
    Leuk!
  3. Marja:
    23 juli 2019
    Wat leuk. En vooral omdat niets moet maar alles kan
  4. Miranda Kleinbergen:
    Leuk!! Gaaf, spontane acties. Fijne vakantie nog! 😘
  5. Elza:
    23 juli 2019
    Leuk, Yvonne, dat je weer onderweg bent. Misschien de verwachte warmte ontlopen en echte etappes nog even uitstellen. Vezelay is prachtig....zoek naar n plekje in de schaduw aan het water....
  6. Jelly:
    Hallo Yvonne,

Tijd geleden volgde ik je al, nu ook weer.
  7. Edwin:
    23 juli 2019
    Leuk! Werken je knieën een beetje mee?
  8. Pa:
    23 juli 2019
    Grandioos fijne dag ,pas op voor de hitte
    Pa
  9. Danielle Hanste:
    23 juli 2019
    Succes en vooral veel loopplezier gewenst!!!!
  10. Elisabeth:
    25 juli 2019
    Ben benieuwd! Hier in de achtertuin is het 38 graden, hoop dus dat je gewoon lekker aan het vaantie vieren bent!