Millingen a/d Rijn-Kranenburg 21 km

22 oktober 2018 - Kranenburg, Duitsland

Enerzijds een mooie dag: de reis naar Millingen verloopt voorspoedig en na even oefenen vind ik ook de wegwijzers en dus ook de juiste weg. Langs de Rijn, die inderdaad vrij laag staat. Langs de Millingerwaard met veel vogels, vooral veel ganzen hoor en zie ik. Langs prachtige huizen met prachtige uitzichten. Mijn slaapadres via Vrienden op de fiets is ook heel fijn; aardige gastheer en -vrouw met wie meteen een mooi gesprek ontstaat. Mijn restje avondeten van gisteren mag in de magnetron en ik slaap in een zeer ruime kamer en heb een badkamer voor mezelf, heel luxe!

Dus zit ik nu te schrijven na een lekker maaltje en een fijne douche. En nadat, nu komt het, ik mijn blaren verzorgd heb. Potverdorie, heb ik toch wéér blaren! Echt, snap er niets van! En baal er stevig van! Dat is dus de anderzijds, samen met dat ik niet lekker liep vandaag. Stijf, zwaar, ongemakkelijk. En mijn hoofd werkte ook niet echt mee, ik schoot alle kanten op met mijn gedachten en emoties. Meestal zakt dat gedurende het lopen,  vandaag dus niet. Eigenlijk niet heel gek, want ik had al een beetje te lang doorgelopen met dat onrustige hoofd. Heeft dan ook eventjes nodig om weer tot rust te komen. Irritant is het wel, als je elke keer dezelfde dingen denkt en daar dan ook nog es onaardig tegen jezelf over gaat doen. Zucht. Een goede oefening om er met afstand naar te kijken, zoals ik bij de yoga-opleiding leer.....

Morgen weer een nieuwe dag met 23 km voor de boeg, grotendeels door het Reichswald. Benieuwd hoe dat gaat en blij dat ik op het laatste moment alsnog mijn sandalen in mijn rugzak gemikt heb.....je weet maar nooit met die blaren 😊

1. Elisabeth:
    Hoi Yvonne,
    Das balen toch blaren, nou ik had ze ook van Porto naar SdC. 1doorgeprikt en een draadje met compeed de andere een pleister, na 2 dagen klaar! En daarna steeds blote voeten met teva's Fantastisch! Had ik nooit gedacht. Als je nog een slaapplek zoekt in Nijmegen of omgeving kunnen we je ook komen halen hoor. Van harte welkom. Goed vervolg verder en ja loslaten is lastig dat weet je ook denk ik. Hartegroet
  2. Yvonne:
    22 oktober 2018
    Oh had ik dat geweten.....loop nu van Nijmegen vandaan zeg maar en heb alle slaapplaatsen geregeld.
    Ja die blaren, goed dat je het zegt van dat draadje, ga ik meteen doen!
    En loslaten, laten we zeggen dat ik veel oefenmateriaal krijg 😉
    Liefs terug!
  3. Robbert:
    hey zus,
    weer (lekker) aan het wandelen;-), dat is echt balen die blaren. Tsja loslaten, wat wil je vasthouden?;-). Kunst van het loslaten kan ook door herkennen, erkennen en soms aanvaarden, maar dat kan soms knap lastig zijn. Morgen weer een nieuwe dag, dus succes morgen met de mooie boswandeling. liefs je broertje
  4. Erik:
    22 oktober 2018
    Respect, hoor! Sterkte, en plezier de komende dagen!
  5. Elisabeth:
    Dat is idd jammer Yvonne. Bel je er eentje af :) Succes!!! x
  6. Yvonne:
    22 oktober 2018
    Nou.....misschien dat té kleine kamertje in het té dure kasteelhotel in Walbeck....denk er even over na. En zou dat jou wel passen dan? Is de nacht van donderdag op vrijdag.
  7. Marja:
    22 oktober 2018
    Jammer joh, die blaren! Maar super dat je met dit avontuur bent begonnen. Millingen, Reichswald, ik was er vorige week met de WoW. Lijkt wel een beetje Pieterpad wat je loopt.
    En nog een tipje( best een moeilijke) als je loslaat heb je 2 handen vrij om iets nieuws te pakken. Is een.procesje, dus neem.je tijd!
  8. Elza:
    22 oktober 2018
    Leuk hoor Yvonne. Nee, ik heb het gedeelte van Millingen naar Maastricht (nog)niet gelopen. Wel plannen in die richting. Wat vervelend van die blaren. Gelukkig heb ik daar geen last van tot nu toe.
    Tja, dat loslaten...ik lees er heel vaak over bij pelgrims. En ik weet dus ook 'wat dat is'....misschien is loslaten moeilijk omdat je niet weet wat ervoor in de plaats komt....misschien iets van jezelf ? De vraag is dan of je iets van jezelf, echt alleen van jou, toe wilt laten....
  9. Ida:
    22 oktober 2018
    Ho’oponoponootje bij al die niet zo aardige gedachten? 😘
  10. Elisabeth:
    22 oktober 2018
    Ja dat zou wel kunnen Yvonne hoe laat denk je de dag te eindigen dan? Stuur anders een pb op Fb?
  11. Angelique van Vucht:
    Houd vol lieve Yvon 😘
  12. Chanien:
    23 oktober 2018
    Knap van je Yvon. Ik doe het je niet na. Mooie wandeldag morgen met meer rust in je hoofd!
  13. Sachin:
    ❤️
  14. Yvonne:
    23 oktober 2018
    Ha Elisabeth, ik kan de hotelovernachtingniet zonder kosten annuleren dus wellicht een ander keertje...als ik de Walk of Wisdom gelopen bijvoorbeeld. Dank in ieder geval voor het aanbod! 😘
  15. Miranda Kleinbergen:
    Wat leuk dit Yvonne!
    Ik lees je en leef met je mee. 😘
  16. Elisabeth:
    Prima Yvonne!