Dag 2 Kranenburg -Goch 28 km

23 oktober 2018 - Goch, Duitsland

Na een heerlijke nacht, uitgebreid ontbijt en weer een fijn gesprek, loop ik de deur van mijn gastadres uit voor dag 2. Een wat langere etappe van 23 km, grotendeels door het Reichswald is het plan. Ik loop het dorp uit en het bos in, volg braaf de bordjes en loop ineens tegen een hek aan terwijl het pad ophoudt. Eh. ... en nu? Ben ik toch maar wát blij dat ik de route op maps.me heb, zodat ik mijn eigen weg kan vinden. Op maps.me staan namelijk - in tegenstelling tot Google maps, alle kleine weggetjes aangegeven. Dat maakt je eigen weg vinden een stuk gemakkelijker!

Het bos is prachtig met enorm hoge bomen die hun gele bladeren laten vallen. Als de zon er even op schijnt, lijkt het alsof er gouden confetti neerdwarrelt. Het is er stil, zeker nadat ik een weg overgestoken ben en ook geen verkeer meer hoor. Alleen maar het ruisen van de wind door de bomen en mijn stappen door de bladeren. Heerlijk. Helaas hebben de blaren zich vermeerderd en ik heb er best last van. Ik besluit om mijn andere zintuigen tijdens het lopen meer aandacht te geven, dus adem ik de frisse lucht in, ruik de verschillende geuren in het bos en kijk naar de bomen en blaadjes. Het helpt, de voetjes raken meer op de achtergrond. Mijn nog wat onrustige geest leid ik af met de vraag: is er iets spannends of bijzonders dat ik zou willen doen in het jaar dat ik 50 word? Ik kom nog niet verder dan "mijn haar blond verven".... ik kom tot de conclusie dat ik eigenlijk niet zo heel veel te wensen heb op dit vlak. Dat vind ik een vrolijke gedachte en samen met de natuur helpt het en voel ik me rustiger worden.

Mijn lunch - een restje fritatta, crackers en een krentenbol- eet ik op als ik het bos uitloop. Ik besluit maar weer op mijn sandalen verder te lopen, een stuk comfortabeler. De route loopt nu langs het riviertje de Niers. Het is een stuk frisser dan gisteren, maar gelukkig blijft het droog. Als ik een beschutte bank tegenkom, ga ik er lekker even op liggen want ik voel mijn lijf wel na 20 km. Er komen mensen aangelopen en ik ga zitten, wie weet willen zij óók even zitten.... De dame lacht en maant me vooral weer lekker te gaan liggen, wat ik dan ook meteen weer doe.

Dan loop ik verder richting Goch. Op basis van de kaart die ik zie, maak ik meestal een voorstelling  van hoe zo'n stadje er uit ziet.  Een centrum dat in een cirkel lijkt te lopen, dat ziet er in mijn hoofd heel pittoresk uit. De realiteit is dat ik langs een nogal lelijk bedrijventerrein en een riekende waterzuivering de stad inloop en een centrum tref dat niet heel veel voor stelt....zo gaat dat soms met plaatjes 😊. Gelukkig is er wel een konditorei zodat ik een heerlijk kaffee mit kuchen kan nemen.

Vanavond slaap ik bij mensen via Airbnb en onderweg neem ik bij de Aldi een salade en biertje mee. Dan loop ik de laatste 2 km's en ben met 28 km op de teller op het adres waar ik enthousiast begroet word door een enorme Deense dog....als hij tegen me aanleunt val ik bijna om, zo groot 😁.

Ik denk dat ik héél vroeg slaap vanavond, zodat ik morgen weer fris&fruitig ben voor dag 3!

1. Erik:
    23 oktober 2018
    Knap hoor! In mijn gedachte zie ik een vrouw met blonde haren en een bull dog wandelen door een bos vol herfstkleuren! Succes morgen! Ik kijk uit naar je volgende wandelverhaal vol verbeelding!
  2. Sachin:
    Wow beautiful photo of the forest - nice autumn colours. Sleep well 😘
  3. Marja:
    23 oktober 2018
    Wat jammer toch, die blaren. Ik heb "overdekte teva's" gevonden. Misschien ook wat voor jou? Heerlijk herkenbaar om jou blog te lezen..... ik loop nude Sallandse 4 daagse, ook prachtig met al zijn herfstkleuren.
  4. Yvonne:
    23 oktober 2018
    Dank je Marja en voor jou ook veel wandelplezier! Overdekte teva's? Dat bedacht ik me vandaag, dat ik die nodig heb....welke zijn het is hoe heet het model? Ga ik op zoek. Ben je trouwens bij de landelijke najaarsbijeenkomst?
  5. Edwin:
    23 oktober 2018
    Goed bezig weer Yvonne! Sterkte met de voetjes!
  6. Maya:
    23 oktober 2018
    Ah je hebt het knopje gevonden! Fijn, ik geniet op afstand met je mee, heerlijk zon beeldend verhaal 🍀
  7. Pa:
    23 oktober 2018
    Je had schrijfster moeten worden , zoals jij het weergeeft , is het net of ik het zelf beleeft,
    sterkte en een fijne reis verder
  8. Elisabeth:
    23 oktober 2018
    Mooie foto's mooi verhaal. Goch noemen ze "die Perle des Niederrhein" Is best leuk stadje hoor, mijn zwager komt er vandaan en vroeger fietste ik dat vanaf Nijmegen. En jij loopt dat nu. Je bent toch wel een bikkel hoor en dat met blaren ook nog. Mooi vervolg Yvonne! Hartegroet, lekker slapen en morgen gezond weer op dan!
  9. Merula:
    23 oktober 2018
    Ik lees en loop in gedachte weer heerlijk met je mee Yvonne! X
  10. Robbert:
    24 oktober 2018
    Wow wat een afstand, petje af en succes vandaag!
  11. Pepijn:
    Blond??? Kom je nu mee!
    Hele goede wandeling, leuk om weer mee te lezen.
  12. Joke:
    24 oktober 2018
    Wat fantastisch ,je schrijft er heel leuk over! Het is net alsof ik een stukje meeloop! Nog veel wandelplezier😘👍