Goch - Twisteden 19 km

24 oktober 2018 - Twisteden, Duitsland

Vlak voordat ik vertrek van mijn overnachtingsadres knuffel ik nog even met de enorm enthousiaste en speelse Deense Dog van net 7 maanden oud, maar nu al zo groot en zwaar dat ie me weer bijna omver duwt in zijn blijheid...dat wordt wat als ie volgroeid is!

Als het 13 uur is, heb ik er nog geen 4 km opzitten en dus niet heel veel gedaan. Wat ik wél gedaan heb? Naar het centrum van Goch lopen, wat inderdaad best een leuk stadje is! Het lopen was toch wel strompelen, dus op zoek naar blarenpleisters. Andere dan Compeed, want die helpen me tot nog toe niet echt. Naar de apotheek, niet te vinden. Bij de drogist, ook niets anders,  dus toch maar Compeed meegenomen en leukoplast. Ondertussen toe aan koffie en ontbijt, daarvoor een konditorei gevonden. Overheerlijke koffie en belegde broodjes als ontbijt. Zit ik gezellig tussen gepensioneerd Duitsland te eten,  er wordt vrolijk op los gekwebbeld en de bakker lijkt iedereen te kennen en heeft voor iedereen een aardig woordje of praatje, heel gemoedelijk.

Vervolgens alle pleisters eraf gehaald, blaren doorgeprikt en alles met Compeed en leukoplast beplakt.....dat ben ik maar even buiten gaan doen, leek me niet zo smakelijk om middenin de konditorei mijn voetjes te verzorgen 😊. Ernaast zat een schoenmaker, dus ook nieuwe zooltjes aangeschaft. En zo uiteindelijk op pad. Twijfel, ga ik wel of niet naar het volgende dorp lopen of neem ik de bus. Hm...loop ik tot het ziekenhuis, neem ik daar de bus als het niet gaat. Want bij het ziekenhuis kun je altijd met de bus komen en er dus ook weer vandaan, was mijn logische redenering. Schoenen weer uit en sandalen weer aan, gelukkig was het ondertussen droog. Ah, het ziekenhuis, neem toch maar de bus. Wat? De bus komt over 2 uur? Tja, dan toch maar doorlopen, ook al omdat het zonnetje een beetje schijnt en het op de sandalen redelijk gaat. Dus hup: de route weer op. En toen was het ondertussen dus al 13 uur.....je kunt maar ergens druk mee zijn!

Het lopen gaat redelijk en het buiten zijn is heerlijk. Het is droog en ondanks de enorm dreigende wolken af en toe blijft het dat ook. Ik loop grotendeels langs het riviertje de Niers naar het dorp Weeze, vooral bekend vanwege het vliegveld dat er in de buurt ligt. Het dorp zelf is schattig en ik trakteer er mezelf op een heuse schnitzel mit hausgemachter kartoffelsalat, überlekker! Het dorp waar ik overnacht ligt nog ruim 15 km verderop en ik besluit dat ik voor vandaag genoeg gelopen heb. Met behulp van de trein en een stukje taxi kom ik in Twisteden waar ik weer een overnachting via Vrienden op de fiets geregeld heb. Na mijn heerlijke warme douche inspecteer ik mijn voeten en ondanks de Compeed zit er in alle blaren weer vocht. Daarom besluit ik het voor gezien te houden. Denk ik nu. En misschien denk ik er morgen toch weer anders over.....eerst maar een nachtje lekker slapen!

1. Maya:
    Slaap lekker! Morgen weer verder zien 😘
  2. Fons:
    24 oktober 2018
    Succes wat ever je beslissing is.
    Wat mij betreft is elke dag de moeite al waard omdat het weer mooie/diepe overwegingen geeft. En die verwoord je heel goed in je schrijven.
    Liefs Margreet en Fons
  3. Miranda Kleinbergen:
    Slaap lekker! 😘
  4. Edwin:
    Een serieuze cliffhanger!
  5. Elisabeth:
    Hola Pilger!
    Nou mooie boel met jouw blaren, trek er nou een draadje door, gewoon even naald en draad (ff ontsmetten wel) ene kant in ander kant uit en laten hangen dan compeed. 2 dagen laten zitten dan pleister zo nodig. En natuurlijk niets forcereen genoeg is genoeg. Blijf vooral genieten. Hartegroet
  6. Marja:
    25 oktober 2018
    Dikke pech hoor, met die blaren. De methode van Elisabeth schijnt echt te werken..... maar om t bij jezelf te doen, bluh....
    Ko
  7. Erik:
    25 oktober 2018
    Tsjee, wat vervelend die blaren! “Fingers crossed” voor de volgende etappe. Geniet van de conditorei en schnitzel! Wij genieten van je beeldende vertelling!
  8. Erik:
    25 oktober 2018
    En lees ik toch zojuist dat wandelen in Duitsland hartstikke hip is! Fijne dag!

Jonge Duitsers hebben weer #wanderlust