Dag 8 Diest

21 mei 2016 - Diest, België

Vandaag twee nieuwe ervaringen: ik slaap op een kamer via 'Vrienden op de fiets' en ik deel de kamer met Anouschka, medepelgrim.
Vooral dat laatste vind ik spannend. Niet om Anouska, da's een sympathieke vrouw, maar met het delen van een kamer heb ik zelfs met zeer dierbare vriendinnen niet al te beste ervaringen. In Spanje is het zeer gebruikelijk, zo lees ik in alle boeken. Daar slaap je in 'refugio's' meestal zelfs op slaapzalen. Maar ja, daar ben ik voorlopig nog niet en had gehoopt er nu nog niet aan te hoeven wennen. We zijn echter positief, als het ons bevalt kunnen we het morgen weer doen. Vooral omdat de komende etappes het erop lijkt dat een slaapplaats niet heel gemakkelijk te vinden is. Medepelgrim Anouska is wat dat betreft dapperder, ze heeft een tentje bij zich waardoor ze ook bij mensen in de tuin een overnachtingsplek kan vinden, stoer hoor!

Vandaag van Averbode naar Diest gelopen. Een niet al te lang stuk dat zo bepaald werd door de gevonden slaapplaats. Niet erg, het was lekker weer en heb fijn gepicknickt in het stadje, genoten van een plaatselijke bruiloft, blarenpleisters ingeslagen, etc. Morgen schijnt het slecht weer te worden en staat er ruim 20 km op het programma, ook weer ingegeven door de eerst beschikbare slaapplaats......Hoop dat het slechts af en toe een bui zal zijn!

Dank overigens voor de berichtjes en reacties, vind ik erg leuk om te lezen! Foto's uploaden is helaas nog een uitdaging......

1. Marion de bresser:
    21 mei 2016
    HoI yvonne , wat ontzettend leuk je verhalen te lezen. Ik vind het is zo dapper dat je deze tocht maakt. Heel verbaasd wastafel ik dat je nu al mede pelgrims tegenkomt. Dat maakt het, denkt ik, ook wel heel leuk om dezelfde ervaringen te delen. Je hebt in het begin wat tegenslag gehad maar bent toch weer op pad gegaan. Echt supe!!!!!j Hoe dan ook nog heel veel wandelplezier met veel mooie ervaringen. Graag. Marion de bresser
  2. Elisabeth:
    21 mei 2016
    Yvonne je kunt ook kiezen voor particuliere albergues in Spanje, zijn iets duurder maar meer privacy, zelfs eigen kamers met sanitair, lakens en echte handdoeken!
    Goed vervolg, bon chemin (ik liep vorig jaar van Maastricht naar SdC).
  3. Tamira:
    21 mei 2016
    Succes morgen met de 20 km!