Dag 14

27 mei 2016 - Hastière-par-delà, België

Jee, ik ben 14 dagen onderweg!  Nou ja, 14 dagen min 3 dagen ziek zijn, maar toch al 14 dagen niet in mijn huis, onderweg. Dat is voor mijn doen best lang. Meestal ben ik maximaal 2 weken van huis. Of ik neem mijn katten mee als het langer is, zoals toen ik bij Fons was. Nu dus niet en gek genoeg mis ik ze ook nauwelijks....komt volgens mij omdat er iemand in mijn huis is die ze aandacht en knuffels geeft, vind ik een fijn idee!

Vandaag van Dinant naar Hastiere-par -dela gewandeld. Nog steeds langs de ongelofelijk mooie Maasoever. Vanmorgen heb ik een stokbrood, paté, pure chocolade en iets lekkers te drinken gekocht wat ik ergens vanmiddag langs de kant van de Maas opgegeten heb. En opeens wist ik het: het gaat om de kleine dingen, het genieten van iets lekkers te eten op een prachtige plek. Een medewandelaar bood ik een stukje chocolade aan, we hadden een fijn praatje en we gingen weer ieder onze weg. De vogels waren volop aan het fluiten, ieder hun eigen lied, de koeien lagen lekker te luieren in de zon, ik genoot van mijn heerlijke eten en de rust......en ja, er zijn ook elke dag weer minder leuke dingen, zoals dat ik zometeen door de regen naar mijn B&B moet lopen, of dat ik de laatste 2 km verkeerd én bergop gelopen ben. En er zijn vooral heel veel kleine fijne dingen!

Vandaag slaap ik dus in een hemels mooi B&B en ik zit nu heerlijk te eten. Morgen wordt een avontuur....ik weet nog niet of ik het aandurf. Het adres uit mijn gids is vol. De heer die ik aan de telefoon kreeg, gaf een naam en nummer door van iemand die wellicht kon helpen. Toen ik dat belde, kreeg ik weer een heer aan de telefoon. Hij kon helaas niets voor me doen. Toen ik vertelde van wie ik zijn nummer had, vroeg hij hoeveel comfort ik wilde, een beetje of heel veel. ...? In mijn nog steeds wel een beetje stoffige Frans (en ik was een beetje overdonderd door hoe het gesprek liep) zei ik dat ik een matras en plaats om te slapen zoek......nou, dat kon hij wel bieden. Toen ik naar het adres vroeg, zei hij dat ik morgenmiddag maar moest bellen, dan vertelde hij wel waar ik moest zijn afhankelijk van waar ik was. Tja. Ondertussen heb ik nog wat andere adressen geprobeerd, maar ze zijn óf vol óf dicht óf niet bereikbaar.....durf ik het aan? Er is één alternatief,  namelijk dat de dames van het huidige B&B me ophalen en de volgende dag weer afzetten. Ze zijn echter, naast superaardig, wel een beetje prijzig......ik denk dat ik er nog maar es een nachtje over slaap! En hoe dan ook, morgen bereik ik Frankrijk!

1. Pa:
    27 mei 2016
    Schitternd Yvonne , alsof ik het zo voor me zie allemaal
    Mazzel voor morgen dan maar
    liefs
    Pa
  2. Elisabeth:
    27 mei 2016
    Hey Yvonne,
    Wat fijn dat je zo weet te genieten! En heb je al eens op http://www.st-jacques.be gekeken daar kun je ook slaapadressen vinden, vaak willen ze op je slaapadres ook wel voor je bellen en/of weten zij nog andere adressen. Succes en bon chemin
  3. Tamira:
    28 mei 2016
    Spannend Yvonne! !
    Maar, het zal allemaal uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht komen: go with the flow ; ))