wandeldag 23

3 oktober 2016 - Soizy-aux-Bois, Frankrijk

Maandagmorgen en ik ben niet vooruit te branden. Buiten is het koud en binnen is het warm! Dus mag ik nog even rustig aan doen, mede dankzij de enorme gastvrijheid van Philippe, waar ik vannacht geslapen heb. Gisteravond heerlijk zitten kletsen over van alles en nog wat in mijn beste Frans. In de afgelopen dagen had ik weinig echt contact en ik was blij en dankbaar dat dat er nu wel was......doet me goed! Hij is net naar zijn werk en heeft mij achtergelaten in zijn huis met een ontbijtje en het gezelschap van zijn aanhalige kat.....Hoe bijzonder is dat toch, dat mensen je zomaar in hun huis achterlaten, vol vertrouwen...daar word ik nou zó blij van!

Overigens staat zijn adres niet in mijn gids. Hij vertelde dat hij zich aangemeld had, maar dat vanaf volgend jaar alleen nog adressen met de kwaliteit van een gite in de gids mogen komen en particulieren dus niet meer.....dat zou betekenen dat zo'n beetje de helft van alle adressen verdwijnen en in dit stuk zijn het er al niet veel. Bovendien vind ik de afwisseling nu juist zo leuk..... Het zal vast een goede reden hebben dat het zo is en ik heb beloofd het na te vragen bij onze vereniging en ook na te gaan of hij op de lijst kan komen die op de site van het NGSJ staat.....wat mij betreft in ieder geval aan te bevelen voor het bedrag dat hij vraagt!

Gisteren was het fris, dank zij de noordenwind zoals mijn vader zei. Gelukkig op wat spetters na wel droog. Vandaag belooft een prachtige dag te worden met volop zon en een graadje of 20. Ik heb zo'n 16 km te gaan tot Sezanne  en kan dus lekker genieten van het mooie weer en rustig aan doen.....on y va!

1. Edwin:
    Loopze!
  2. Adriaan:
    3 oktober 2016
    Ik geniet van al jouw verhalen en zie de weg voor me die ik volgend jaar zelf ga lopen. Met het oog hierop ben ik benieuwd naar het adres van Philipppe
  3. Pa:
    Hoi Yvonne
    hartstikke leuk en gezellig , dat je gisterenavond en vanmorgen leuk contact had .
    ja in de loop van de dag komt de zon weer vandaag , bij jou wat later natuurlijk ivm de noordelijke wind , vandaag en morgen nog tot 17 graden , dus valt wel mee maar vanaf woensdag zal het bij 14 of 15 graden blijven hangen, kleed je maar goed warm aan dan.
    mooie foto's zie, mooi maar wel stil denk ik , geen gezellige terrasjes om te bivakkeren , sterkte voor vandaag en ben benieuwd ernaar
    liefs
    Pa
  4. Elisabeth:
    3 oktober 2016
    Maandag.. ach ja wasdag :) soms zit het mee en soms tegen. Gewoon doorgaan en kijken kijken en genieten met een leeg hoofd! Heerlijk! Heb je de Foyer nog kunnen bereiken?
    Wij mochten vorig jaar een dagje langer blijven! Ik had een gastenkamer en mijn vriendin sliep in de kapsalon, ze wilde niet eens een permanentje bij mij zetten.
    Keep going girl, bonne chance, bonne route, bon chemin en un bisou
  5. Elza:
    3 oktober 2016
    Ben ook benieuwd naar dat adres van Philippe.
    Wat jammer dat het besluit genomen is dat particulieren niet meer in de gids komen. Vrienden op de fiets zijn ook particulieren en geweldig fijn voor wandelaars en fietsers. Vaak hebben die mensen ook zo hun eigen verhaal over hun wandel/ en fietsavonturen....juist zo mooi !
  6. Yvonne:
    3 oktober 2016
    Het adres van Philippe Deluze is 16 Ruelle Saint Martin in Soizy aux Boys. Zijn mobiele nummer is 0660 89 24 06. Vanwege zijn werk kan het niet altijd, maar meestal wel en zoals gezegd heb ik hem als erg vriendelijk en gastvrij ervaren.