Dag 6 - Doorstart

19 mei 2016 - Tongerlo, België

Een doorstart heb ik het maar genoemd. In afgeslankte vorm ga ik namelijk verder. Letterlijk, na al dat ziek zijn weeg ik vàst minder kilo's. En ik ben een joggingbroek vergeten op mijn logeeradres en dat betekent dus ook minder gewicht meedragen. Maar ook figuurlijk. Heb er over nagedacht of en wat het oponthoud betekende. En ik kom tot de conclusie dat ik wat te voortvarend van start gegaan ben. Teveel kilometers na een te drukke tijd met een te vol hoofd. Dus doe ik het nu rustiger aan. Vandaag ben ik door een lieve vriendin afgezet in België om de route weer ongeveer op te pikken en heb ik zo'n 10 kilometer gewandeld naar de abdij van Tongerlo. Op het gemak, langs watertje en groot kanaal, veldweg en snelweg. Om hartelijk te worden ontvangen in de abdij. Morgen wandel ik door naar de volgende abdij (als ik er tenminste een slaapplaats kan vinden, de gastenbroeder is vanavond afwezig). Dat is een kilometer of 12 hier vandaan. Rustig aan, genieten van de omgeving en mijn lijf laten wennen aan wandelen en rugzak. Ik heb per slot geen haast en vind het belangrijker dat ik elke dag loop dan dat ik persé Reims haal. Ik kom wel waar ik wezen moet in mijn tijd en tempo.
Wat de camino mij nu brengt, is de ervaring dat ik op mijn vrienden terug kan en mag vallen. Dat is super! En ook dat ik mijn lijf dankbaar mag zijn, dat het mij hier gebracht heeft, dat ik weer gezond ben, dat ik dit kan doen. Mijn doorstart maak ik dus met veel plezier en ik drink er een smaakvol Tongerloos abdij bier op. Proost!

1. Tamira:
    You go girl!
  2. Elisabeth:
    19 mei 2016
    Heel goed Yvonne met deze instelling en luisterend naar je lijf kom je er wel. Dus vanaf nu extra genieten toch/! Bon Chemin Pellerin!
  3. Nicole:
    19 mei 2016
    Super goed bezig Yvonne!!!
  4. Pa:
    20 mei 2016
    Enorm respect voor wat je zelf bepaald en ervaart
    en genieten is het sleutelwoord, veel sterkte
    Pa
  5. Sachin: