Wandeldag 32/4 Chablis-St.Cyr-les-Colons

16 juli 2018 - Saint-Cyr-les-Colons, Frankrijk

Bouwe was alweer vroeg op pad om zijn laatste 20 km te lopen, ik deed het rustig aan en overwoog zelfs nog een dag in het fijne appartement te blijven, te poedelen in het riviertje en mijn voeten rust te gunnen. Helaas was het appartement bezet en ging ik dus toch maar op pad. Heb al snel mijn schoenen verruild voor mijn sandalen met sokken, reuze elegant.....maar vooral een stuk minder pijnlijk!
Het dorp uitlopend kwam ik één van de andere pelgrims tegen, gisteravond bij het voetbal kijken waren er nog 2 verschenen die op de camping stonden. Ze zouden de andere route lopen, dus ik was verrast hem te zien. Hij besloot mijn route mee te lopen, dus had ik zowaar alweer gezelschap! Een Belg die zijn Nederlands op mij oefent terwijl ik mijn Frans op hem oefen.

Na 13 zeer warme kilometers slapen we vannacht in de gemeenteherberg, een allerschattigst huisje met een wasmachine waar we meteen maar gebruik van maakten. Zo grappig dat dan de pelgrimskleren gebroederlijk de wasmachine en waslijn delen terwijl je elkaar eigenlijk amper kent. Maar ja, pelgrims, dat verbroedert dus meteen.
Gelukkig kunnen we mee-eten bij een gite die geen slaapplaats meer had maar wel een maaltijd. Anders was het wel een dingetje, want de bakker is dicht vandaag, een winkel is er niet en ook geen restaurantje of iets.....voor nood heb ik zo'n maaltijd bij me waar je alleen kokend water bij hoeft te gooien. Die hoef ik vanavond dus nog niet uit te proberen.
Morgen is het de bedoeling dat ik ruim 18 km. ga lopen, vroeg op maar weer om tenminste een paar kilometer in de relatieve koelte te lopen, wederom zeer charmant met sokken in mijn sandalen 😊.

1. Edwin:
    16 juli 2018
    Regen, honger, pijn, kou, eenzaamheid ... het valt wat mij betreft allemaal in het niet bij ... Sokken in Sandalen! 😱
    ;)
  2. Annemieke:
    16 juli 2018
    Wat fijn dat je een alternatief hebt voor je schoenen. En dat je daarop ook goed kunt lopen. Ik volg je met plezier! Goede nacht voor zo!
  3. Elza:
    16 juli 2018
    O, herkenbaar, dat kerkje tussen de wijngaarden. En die sokken in de sandalen verdienen inderdaad een schoonheidsprijs.
  4. Geert Bruijnes:
    16 juli 2018
    Leuk onderkomen daar. Ik ontmoete daar de beheerster van de gemeentecamping van Chablis het kat en hond. (2016) Zij moest haar huis uit omdat het onbereikbaar was door de hoge waterstand. Leuke avond gehad.