Wandeldag 29/1

13 juli 2018 - Étourvy, Frankrijk

De reis ging voorspoedig in de snelle bolide van mijn vader. Het was fijn om zo met elkaar in de auto te zitten. Op één of andere manier zorgt dat voor een bepaalde nabijheid die opener maakt. Sowieso vond ik het bijzonder dat hij me wegbracht. Het bloggen over de camino 2 jaar geleden heeft voor een verandering in ons contact gezorgd en daar ben ik dankbaar voor.

Na een lekkere maaltijd en goede nachtrust in het seminarie heeft hij me vanmorgen afgezet in Valnay waarna ik mijn eerste 14 kilometers gelopen heb naar Étourvy.
Daar is het onderkomen van Ingeborg Crum, een bij vele pelgrims geliefde plek. Ook ik werd telefonisch al hartelijk welkom geheten en verheugde me op mijn verblijf. Het bleek nog meer bijzonder dan ik vooraf kon vermoeden; we bleken elkaar al te kennen via een wederzijdse vroegere vriendin....toeval bestaat niet! Dat vertelde Ingeborg dan ook, dat zij op deze plek talloze van dergelijke "toevalligheden" ervaart.....de heilige Jacobus aan het werk!

Nu zit ik rozig door een lekker biertje en tevreden over hoe de dag was te genieten van de warmte en rust. Morgen volg ik de Grande Randonnee naar Tonnerre, de dag erna naar Chablis en dan is het idee om weer de originele pelgrimsroute op te pakken richting Vezelay. ....ik ga zien hoe het loopt. Het is warmer dan ik gewend ben en ik heb sowieso weer even tijd nodig om het pelgrimsritme weer op te pakken. Dat is prima, ik heb de tijd en oefen weer in overgave.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa:
    13 juli 2018
    Hoi Yvonne, ja was een heerlijke ervaring , samen zoeven we over de weg in frankrijk , geen moment van ; niet te weten wat we moeten zeggen , heel veel indrukken opgedaan .
    de terugreis in een keer afgelegd , en moe maar voldaan aan het uitrusten, ben onder de indruk wat je presteert eigenlijk , elke keer jezelf tegenkomen in een volkomen nieuwe omgeving. Good luck
    Pa
  2. Dyan:
    13 juli 2018
    Hee Yvonne,wist niet dat je alweer vertrokken was. Heel veel succes, maar vooral héél veel plezier.
  3. Paul van weert:
    13 juli 2018
    Fijn dat ( nieuwe) contact met Pa.
  4. Erik:
    13 juli 2018
    Wat een mooie start! Veel plezier tijdens de volgende etappes!
  5. Nienke:
    13 juli 2018
    Succes! En vergeet er niet eentje open te trekken in Chablis! ;)
  6. Ton:
    Je eigen route gevonden!
    Alle goeds.
  7. Sabrine:
    13 juli 2018
    Mooi!!! Jullie contact samen, maakt het denk ik extra bijzonder en intens. Geniet van je reis en vertrouw op jezelf! Buen Camino
  8. Sachin:
    13 juli 2018
    Lovely.... all the best tomorrow... try an extra glass of Chablis for me when you get there 😉. Big hug and 😘
  9. Ida:
    13 juli 2018
    Veel plezier Yvonne. Fijn dat je weer gestart bent. Wij komen net terug uit de buurt van de chablis streek.
    Enjoy!
  10. Elza:
    13 juli 2018
    Buen Camino Yvonne. Heb vertrouwen in jezelf. Het komt goed. Heel mooi je te mogen volgen. En jouw ervaringen te lezen van de tocht die ik zo kortgeleden maakte...
  11. Marja:
    13 juli 2018
    hoi Yvonne, wat fijn dat je weggebracht bent, en dat door je vader....... lijkt mij bijzonder.
    Ik wens jou een fijne Camino, zonnestralen en veel wandelplezier. Ik volg.........
  12. Mariam:
    13 juli 2018
    Een mooiere start had je je niet kunnen wensen... Geniet!
  13. Fons:
    Hoi Yvonne
    Fijn dat je op je levenspad weer een paar stappen vooruit bent gegaan! liefs Fons
  14. Robbert:
    13 juli 2018
    Hey zus, mooi om te lezen dat de reis goed is begonnen en super dat Pa jou heeft weggebracht, mooie ervaring die je hebt opgedaan! Succes en veel plezier met je reis! Dikke kus
  15. Maya:
    14 juli 2018
    God luckies 😘
  16. Merula:
    14 juli 2018
    Wat een goed begin al zo. Top!
  17. Peregrinofrans:
    15 juli 2018