Wandeldag 37/2

27 juli 2019 - Varzy, Frankrijk

Vandaag zou het vreselijk weer worden. Onweer en veel regen. Het idee was om bijtijds op pad te gaan, zodat als het écht los zou barsten, ik op mijn eindpunt zou zijn. Alleen regende het keihard toen de wekker om 7 uur ging, dus draaide ik me nog es lekker om.  Rustig opgestaan en ontbeten om rond 10 uur te besluiten om op pad te gaan. Het was nu immers droog en zag er oké  uit. Wat een luxe om zo op het gemakje te kunnen starten!

Het was - inclusief de afwijking van de route naar de camping - zo'n 17 km die ik wilde lopen vandaag. Van Brèves naar Cuncy-les-Varzy waar ik opgepikt zou worden. Een graadje of 20 en dreigende wolken, qua temperatuur was het zalig om te lopen!

Het uitprobeersel van vandaag was om mijn voeten dik in te smeren met Gehwohl en tenensokken te dragen met gewone sokken er overheen. In het voorjaar heb ik een anti-blarenworkshop gevolgd en ik besloot een aantal middeltjes uit te gaan proberen. Deze combi is geslaagd, want nergens last van gelukkig.....

Pas de laatste paar kilometers begon het te regenen en nét toen ik in het dorpje bij de kerk aan kwam lopen, kwam mijn lief aangereden....timing!

In plaats van met een biertje op de dag terug te kijken, zit ik nu gedoucht en wel te genieten van een gin-tonic terwijl ik dit stukje schrijf. Ik voel mij een überluxe en dankbare pelgrim!