Wandeldag 30/2 Etourvy-Tonnerre (ca 20 km)

14 juli 2018 - Tonnerre, Frankrijk

De avond bij Ingeborg was heel erg fijn. Hoewel zij zelf niet aan kon schuiven, namen Annemie en Pierre de honneurs meer dan waar. Een heerlijke maaltijd en vooral een fijn gesprek over de dingen in het leven die er toe doen. Over geluk, liefde, ziekten en hoe levens kunnen lopen. Over zelfontwikkeling en hoe fijn het is als je jezelf steeds beter leert kennen, accepteren en aanvaarden. Over de lijntjes die er nog meer bleken te lopen. Ik lag uiteindelijk met een grote grijns in bed, me te bedenken hoe dankbaar ik voor deze avond was. En de twijfels die ik nog had of ik nu wel een goede keuze had gemaakt om weer te gaan lopen, waren helemaal weg. Want zo'n avond als gisteravond met de gesprekken over de mooie en pijnlijke dingen in het leven en de warmte die er was, dat is voor mij waar de camino om gaat en wat het zo mooi maakt.

Vanmorgen weer op pad en het duurde even eer ik daadwerkelijk aan het lopen was na afscheid genomen te hebben van Ingeborg en van Annemie en Pierre. Het was een landschap met voornamelijk heel veel graanvelden. En het was warm. Vlak voor Tonnerre zag ik weer de eerste wijnvelden en chateau's. Nu ben ik in een hotel. Een zielloze plek als ik het vergelijk met de fijne plek van Ingeborg. Maar ja, ook dat is de camino......dus iets te eten vinden en vroeg naar bed, mijn oververhitte poezelige voetjes rust gunnen en morgen weer verder!

1. Erik:
    14 juli 2018
    Mooie ervaringen en mooie indrukken! Veel plezier bij de volgende etappe!
  2. Marja:
    17 juli 2018
    Wat mooi Yvonne!!! Het huis van Ingeborg..... ik herkende het meteen. Ons busje stond op dezelfde plek.... wat een bijzondere lieve vrouw he. Wat jammer dat ze niet kon aanschuiven. En bijzondere gesprekken....ja, dat roept dat plekje op. Ook omdat je het in t Nederlands allemaal kan denen, denk ik. Fijne wandeldag vandaag!!