India-Manali 30/7

30 juli 2017 - Bashisht, India

Vandaag namen we een riksja naar een dorp aan de andere kant van de rivier de berg op. Daar is een tempel met een hotspring en we verheugden ons op even lekker badderen. Het was een vierkante bak water dat behoorlijk heet bleek te zijn. Nu ben ik nogal van het heel heet douchen en badderen, maar dit trok ik echt niet. Terwijl er toch ook gewoon een dame middenin zat....knap hoor! Gelukkig waren er aan de zijkant een soort continu lopende kranen met hetzelfde hete water en dat was wel te hebben. We zijn dus nu afgespoeld met heilig water ;)
Helaas gleed ik erin uit, zodat ik nu niet mee kan lopen naar de waterval. In plaats daarvan zit ik met een lekker koffietje dit blogje te schrijven en mensen te kijken, ook fijn. Ik heb uitzicht op de tempel waar het een komen en gaan is van kleurrijk uitgedoste Indiase families en wat toeristen. Vlak ervoor staan twee vrouwen met beide een enorm wit angorakonijn in hun armen, als je wilt kun je ermee op de foto :)

We zijn met 7 vrouwen die elkaar niet kennen. Ik vond dat best spannend, het blijkt gelukkig goed te klikken en te matchen. We doen dingen samen, kunnen ook de vrijheid voelen om even zelf iets te doen en als er iets is, helpen we elkaar, heel fijn!

Old Manali heeft een sterk hippie-achtige sfeer. Veel alternatieve  westerlingen en vooral heel veel Israëliers.....ook ik word wel es in het Hebreeuws aangesproken omdat ik blijkbaar er ook een beetje zo uitzie en de klank van het Nederlands soms iets wegheeft van Hebreeuws.

Het weer is erg wisselend: van fris, een graad of 15 en regenachtig naar benauwd rond 20 graden en af en toe een heerlijk zonnetje. Op dit moment regent het, ben blij dat ik op het laatste moment mijn regenjas in m'n rugzak gestopt heb!

Hier is in zo'n beetje elk restaurantje of koffiehuis wifi, dat zal straks anders zijn. We vertrekken dinsdag naar Leh, verblijven dan in een klooster en later in een homestay.  Daarna zijn we nog 5 dagen in Leh zelf. Dan zal er waarschijnlijk wel weer wifi zijn, maar.in de tussentijd ga ik er niet van uit. Ik schrijf gewoon lekker door en plaats de blogs als 't kan.....

1. Pa:
    30 juli 2017
    leuke story, waar komt dat warme water vandaan? , vooral de foto's zijn boeiend, sterkte met het lopen
    Pa
  2. Gela:
    31 juli 2017
    Wow, dat klinkt heerlijk zeg! Ben heel benieuwd naar Leh, veel plezier nog! En check even of het klooster wat is, haha ;)
  3. Gela:
    31 juli 2017
    Wow, dat klinkt heerlijk zeg! Ik zit er helemaal in :). Ik ben erg benieuwd naar Leh, veel plezier nog! x
  4. Aafje:
    2 augustus 2017
    Klinkt heel fijn Yvonne. En verdiende ook! Niet van die val dan natuurlijk ;-)